آموزشگاه مد و زبیابی

ما در این وبلاگ نحوه شیک پوش بودن را به شما یاد می دهیم

آموزشگاه مد و زبیابی

ما در این وبلاگ نحوه شیک پوش بودن را به شما یاد می دهیم

  • ۰
  • ۰

گرانیت یکی از محبوب‌ترین مواد روی صفحه است که در آشپزخانه‌ها و حمام‌ها در سراسر ایالات متحده استفاده می‌شود. بسیاری از صاحبان خانه در مورد منشا و ترکیب گرانیت کنجکاو هستند. سایر صاحبان خانه ممکن است اطلاعات لازم را بخواهند تا نوع مناسب مواد را برای کاربرد خود انتخاب کنند.

در اینجا شرح مختصری از ترکیب گرانیت و ویژگی های آن است که ممکن است به ارضای کنجکاوی شما کمک کند.

گرانیت یک سنگ طبیعی است که در اعماق زیر پوسته زمین طی میلیون‌ها سال زمانی که ماگما یا گدازه تحت فشارهای سنگین سرد و جامد می‌شود، تشکیل می‌شود. گرانیت سنگ آذرین نامیده می شود که از کلمه لاتین "Ignis" به معنای آتش گرفته شده است. گرانیت حاوی مواد معدنی متعددی است که کوارتز، فلدسپات و میکا سه جزء اصلی آن هستند.

فرآیند زمین شناسی که برای ایجاد گرانیت اتفاق می افتد به آرامی در طول زمان اتفاق می افتد. فرآیند خنک شدن آهسته از گرمای شدید، گرانیت را به ماده ای قوی و متراکم تبدیل می کند.

نسبت های معدنی گرانیت

بخش بزرگی از گرانیت از فلدسپات تشکیل شده است. گرانیت همچنین حاوی مقدار قابل توجهی کوارتز است. میکا و آمفیبول درصد کمی از مخلوط گرانیت را تشکیل می دهند.

نسبت مواد معدنی در گرانیت متفاوت است. برای مطابقت با تعریف سنگ شناس از گرانیت واقعی، این ماده باید حاوی 10 تا 50 درصد مواد فلسیک و 65 تا 90 درصد کل مواد معدنی فلدسپات باشد.

گرانیت مانند سنگ

برخی از سنگ های طبیعی یافت شده که از دیدگاه سنگ شناسان دقیقا گرانیت نیستند، اما از نظر تجاری گرانیت نامیده می شوند.

سنگ شیست

آنها مانند گرانیت سنگ های آذرین نیستند و در واقع سنگ های دگرگونی هستند. شیست از میکای بیشتری تشکیل شده است، و از آنجایی که میکا ماده پوسته پوسته تری است، صیقل دادن شیست و تبدیل آن به روی میز دشوارتر خواهد بود. Cosmoz، Saturnia، و Orion Jazz برخی از نمونه‌های سنگ شیست هستند که در ایالات متحده به عنوان متریال میز فروخته می‌شوند.

سنگ گنیس

بخش بزرگی از سنگ هایی که در ایالات متحده به عنوان متریال روی میز استفاده می شوند معمولاً اسلب گرانیت نامیده می شوند ، اما در واقع سنگ های گنیس هستند.

گنیس یکی دیگر از سنگ های دگرگونی است که در دماها و فشارهای بسیار بالا دچار درجه دگرگونی بیشتری شده است تا از نظر ویژگی های فیزیکی به سنگ گرانیت نزدیک شود. به بیان دقیق، آنها گرانیت واقعی نیستند به این معنا که آنها سنگ های آذرین نیستند. از آنجایی که سختی و دوام آنها به گرانیت نزدیک است، می توان از آنها به عنوان متریال میز استفاده کرد.

خنک کننده

دوره سرد شدن آهسته در تشکیل گرانیت موثر است. بلورهای موجود در گرانیت با سرد شدن سنگ مایع داغ در زیر سطح زمین رشد می کنند. کریستال ها در طول فرآیند سرد شدن بزرگتر می شوند که باعث ایجاد چگالی و ظاهری خیره کننده در گرانیت می شود.

رنگ آمیزی گرانیت

ترکیبی از مواد معدنی موجود در گرانیت ترکیب می شود تا رنگی متمایز به آن بدهد. گرانیت اغلب دارای رنگ خاکستری، سفید، قرمز یا صورتی است. گرانیت همچنین می تواند خاکستری تیره یا سیاه باشد. لکه‌های کانی‌های تیره‌تر در سرتاسر گرانیت ظاهر می‌شوند و به آن تنوع رنگی می‌دهند.

مواد معدنی مختلف رنگ های مختلفی به گرانیت می دهد. به عنوان مثال، گرانیت از ادغام هماتیت (اکسید آهن) به رنگ قرمز و با ادغام پتاسیم در فلدسپات به رنگ سبز در می آید.

موقعیت زمین شناسی گرانیت

گرانیت تمایل دارد که به وفور در پوسته قاره زمین بنشیند. صخره های رسوبی گرانیت را پوشانده اند. با گذشت زمان، سنگ های رسوبی ممکن است حرکت کنند یا ممکن است فرسایش پیدا کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، گرانیت در معرض قرار می گیرد.

زمین شناسان گرانیتی که در زیر پوشش سنگ های رسوبی قرار دارد را «سنگ های زیرزمینی» می نامند. گرانیت به عنوان پایه ای برای لایه سنگی بالا عمل می کند.

موقعیت جغرافیایی گرانیت

گرانیت در ذخایر قابل توجهی در بیشتر نقاط جهان وجود دارد. بخش عمده ای از گرانیت برای استفاده در میز در ایالات متحده در برزیل، هند، ایتالیا، نامیبیا، چین، فنلاند و نروژ استخراج می شود.

ایالات متحده دارای ذخایر بزرگ گرانیت در جورجیا، آیداهو، ماساچوست، نیوهمپشایر و داکوتای جنوبی است. هیچ مقدار قابل توجهی از گرانیت در ایالات متحده به منظور میزهای گرانیتی استخراج نمی شود .

استخراج گرانیت

استخراج گرانیت از زمین شامل فرآیندهای مختلف معدن و استخراج معادن است.

روش استخراج انفجاری ارزان شامل حفاری یک سوراخ در سطح سنگ و انفجار منطقه برای استخراج بلوک های گرانیت است. استخراج کیسه هوا از هوا به جای انفجار برای شل کردن تخته سنگ های گرانیتی استفاده می کند. استخراج سنگ برش مستلزم بریدن گرانیت از زمین با استفاده از ماشین آلات دقیق است. استخراج سنگ تراش گران ترین، اما دقیق ترین روش استخراج است.

بدیهی است که سازنده سنگ طبیعی باید با انواع سنگ ها آشنایی کامل داشته باشد تا صاحبان خانه در مورد انتخاب صحیح سنگ برای پروژه های خود راهنمایی شوند. سازندگان سنگ معروف تمایل دارند به عضویت مؤسسه مرمر آمریکا درآیند تا در مورد مواد مختلف سنگ طبیعی آموزش کامل ببینند.

بسیاری از رنگ‌های گرانیت ظریف و اسلب‌های مرمر در Arch City Granite & Marble در O'Fallon ، میزوری، انبار شده‌اند . متخصصان سنگ ما می توانند به شما در مورد انتخاب سنگ مناسب برای پروژه شما مشاوره دهن

  • ۰۱/۰۳/۰۷
  • ابراهیم غلامی وند

نظرات (۲)

محصولات شما بی نظیر و با کیفیت اند ممنون ز شما

بهترینید درجه 1

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی