آموزشگاه مد و زبیابی

ما در این وبلاگ نحوه شیک پوش بودن را به شما یاد می دهیم

آموزشگاه مد و زبیابی

ما در این وبلاگ نحوه شیک پوش بودن را به شما یاد می دهیم

  • ۰
  • ۰

پوکه معدنی چیست


پوکه معدنی به آن سنگ پوکه نیز می گویند - پوکه، زنگ، کیسیر و توف که در نتیجه فعالیت های آتشفشانی به وجود می آید. با موفقیت در رشد گیاهان با کمک کودهای آلی و مصنوعی استفاده می شود. سنگ پا که 85 درصد متخلخل است، خاک را تهویه می کند و آب را در خود نگه می دارد.

به غیر از بخش ساخت و ساز، در تمام انواع کشاورزی با موفقیت استفاده می شود. در گلخانه‌ها، باغ‌ها و مزارع چمن عملکرد بالایی دارد.



فواید پوکه معدنی



پوکه: سنگ پا به نسبت 1/4 یا 1/5 با خاک مخلوط می شود. عمق خاک حداقل 0.37 متر باید باشد.
• ساختار متخلخل آن آب را در داخل نگه می دارد. تبخیر نمی شود. گیاه به تدریج (آرام) آب می گیرد.
• زمان آبیاری کاهش می یابد و صرفه جویی قابل توجهی در آب (مانند 65-70٪) فراهم می کند.
• ساختار متخلخل آن خاک را از نظر اکسیژن غنی می کند.
• زهکشی خاک را تضمین می کند. آب لازم را حفظ می کند.
• خنثی بودن آن تعادل pH که کشش خاک است را تنظیم می کند. (ph: 6.5-7.5)
• مواد معدنی و عناصر کمیاب را در کود ذخیره می کند. به آرامی به گیاه می دهد.



استفاده از پوکه در کشاورزی:



خاک های آتشفشانی همراه با ساختار طبیعی خود، محیط بسیار مناسبی را برای رشد گیاهان با مواد مغذی اضافی که توسط گیاهان پوسیده و زندگی انسان و حیوان فراهم می شود، فراهم می کند. متخلخل بودن سنگ پوکه 85 درصد باعث می شود که خاصیت چگالی نور از خود نشان دهد. حتی کوچکترین واحد سنگ پوکه نیز با منافذ ریز و درشت زیادی پر شده است. سنگ پا با ایجاد متخلخل بیشتر خاک را هوادهی می کند. همچنین برای بهبود خواص خاک و جلوگیری از تجمع کودهای مصنوعی استفاده می شود. پوکه به عنوان خاک در گلخانه ها، مناطق پرتقال پرتقال، باغات، مزارع چمن و تمام مناطق کشاورزی استفاده می شود و نتایج کاربرد عالی است. مزایای استفاده از پوکه در کشاورزی هوادهی عالی را فراهم می کند قابل استفاده مکرر با گذشت زمان جمع نمی شود و تجمع نمی یابد تنظیم مواد مغذی با کنترل آسان فاقد عناصر مضر مانند قارچ و حشرات است به راحتی آبیاری می شود پوسیده نمی شود بوی بد تولید نمی کند PH خنثی است. (6-7)

بخوانید: مقاله ای در زمینه پوکه معدنی کشاورزی
 


کاربرد پوکه معدنی:



در 6 می 1973، برای جشن های Hİdrellez به گولچوک، ایسپارتا رفتم. هنگام بررسی گیاهان اطرافم؛ در یکی از تاکستان ها دیدم که گیاهان زنده ترند. مرحوم پدرم می گفت با نگاه به برگ گیاه خاک را می شناسید. در حالی که داشتم خاک را بررسی می کردم با سنگریزه ای سوراخ، سبک و پوسیده مواجه شدم. من از سال 1987 از آن در زمین های چمن و گیاهان استفاده کردم. من بازدهی بالا 50-60٪ گرفتم

سنگ پوکه سفید Dogalsan Tarım سنگ پوکه آتشفشانی تزئینی 5-10 میلی متر 1 کیلوگرم

بازخورد بدهید
  • ویژگی های پوکه سفید: ابعاد: 5-10 میلی متر. به اندازه یک نخود است. سبک است و محیطی را ایجاد می کند که گیاه بتواند به راحتی رشد کند. ساختار متخلخل نگهدارنده آب پوکه باعث کاهش تغذیه و تبخیر گیاه و نهال می شود. رنگ ها در برابر محو شدن مقاوم هستند. نمی پوشد. به حفظ رطوبت در خاک کمک می کند. نیاز به آبیاری را کاهش می دهد. با آب خورده نمی شود، با باد پرواز نمی کند. برای احاطه درختان و بوته ها استفاده می شود. از تشکیل علف های هرز جلوگیری می کند. مقاوم در برابر آتش است. می توان از آن به عنوان یک ماده عایق طبیعی در برابر سرما و گرما استفاده کرد. افزودن توف آتشفشانی به خاک قبل از کاشت، جذب آب از خاک را آسان‌تر می‌کند. کنترل حرارت حرارتی اطراف ریشه گیاهان را فراهم می کند. دما را برای رشد گیاهان ثابت نگه می دارد. از ریشه های گیاه در برابر گرما و سرما محافظت می کند. سرعت اکسیژن را در اطراف ریشه بالا نگه می دارد و به طور مداوم آن را تهویه می کند. آب را تا 48 درصد نگه می دارد و به اندازه نیاز ریشه آن را آزاد می کند. نیتروژن موجود در خاک را محلول در آب می کند تا گیاه بتواند آن را بگیرد و به میکروارگانیسم ها اجازه می دهد سریعتر تکثیر شوند. حاوی موادی نیست که اثر سمی روی گیاهان داشته باشد. پوسیده نمی شود، بوی بد تولید نمی کند. از نظر مواد معدنی شیمیایی بسیار غنی است. می توان بارها و بارها استفاده کرد. پوکه سفید خاصیت اسیدی دارد. می توان از آن با ریختن در پیاده رو استفاده کرد.
  • حداکثر 50 عدد از این محصول قابل سفارش است. Trendyol این حق را برای خود محفوظ می دارد که سفارشات بیش از 50 واحد را لغو کند.
  • بیش از 100 سهم برای فروش به قیمت کمپین پیشنهاد شد.
  • فروشنده قیمت فروش محصولی را که شما بررسی کرده اید تعیین می کند.
  • یک محصول می تواند توسط بیش از یک فروشنده فروخته شود. فروشندگان محصولاتی که توسط بیش از یک فروشنده برای فروش ارائه می‌شوند، با توجه به قیمتی که برای محصول تعیین کرده‌اند، رتبه‌بندی فروشنده، وضعیت تحویل، تبلیغات روی محصولات، رایگان بودن یا نبودن محموله، امکان تحویل محصولات، لیست شده‌اند. با تحویل سریع و موجودی و دسته بندی محصولات

 

  • ۰۱/۰۳/۰۷
  • ابراهیم غلامی وند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی