آموزشگاه مد و زبیابی

ما در این وبلاگ نحوه شیک پوش بودن را به شما یاد می دهیم

آموزشگاه مد و زبیابی

ما در این وبلاگ نحوه شیک پوش بودن را به شما یاد می دهیم

  • ۰
  • ۰

کشمش چیست؟

کشمش یک انگور خشک است. انگور را می توان با نور خورشید یا یک فرآیند مکانیکی خشک کرد و در نتیجه کشمش تولید کرد. این میوه های خشک در سراسر جهان تولید و مصرف می شوند. کشمش را به صورت خام یا در پخت و پز استفاده می کنند.

 

 

حقایق سریع

  • منشأ: کلمه لاتین racemus به معنای "خوشه ای از انگور یا توت".
  • ماندگاری: 6 ماه برای بسته باز شده

 

کشمش چیست؟

وقتی انگور خشک شود تبدیل به کشمش می شود. اولین قدم در تولید کشمش، برداشت انگور است. انگور ابتدا با یک غوطه وری سرد پیش درمان می شود. این به تبخیر آب از طریق پوست ضخیم انگور کمک می کند. سپس انگورها خشک می شوند. خشک کردن آفتاب ارزان است، اما می تواند کند باشد و خطر آفات را افزایش دهد. خشک کردن مکانیکی باعث تبخیر سریع می شود و فرآیندی سریعتر و کنترل شده است. پس از خشک شدن، کشمش به کارخانه فرآوری فرستاده می شود تا ساقه ها یا اجسام خارجی را جدا کند.

 

کشمش در مقابل مویز

کشمش روی انگور می روید و شیرین است. مویز ترش است و روی بوته ها رشد می کند. توت خشک شده را می توان به سختی در فروشگاه ها پیدا کرد. آنها اغلب به عنوان توت سیاه برچسب زده می شوند.

 

انواع

رایج ترین گونه های انگور، انواع بنفش تیره طبیعی و سلطان های طلایی هستند. همچنین کشمش‌های بدون دانه و انواع زرشکی و شعله‌ای نیز وجود دارد که در صورت خرید در بازارهای ارگانیک یا لذیذ به راحتی پیدا می‌شوند. 

 

کشمش پلویی که از انگور بدون هسته تامپسون تهیه می شود، به دلیل نحوه خشک شدن انگور، برچسب "طبیعی" داده می شود. به سادگی و بدون هیچ گونه روغن یا محلول، توسط آفتاب خشک می شود. 

 

کشمش طلایی که سلطانا نامیده می‌شود، از همان انواع انگورهایی که برای تهیه کشمش طبیعی استفاده می‌شود، تهیه می‌شود، اما از روش‌های فرآوری متفاوت و همچنین تصفیه دی اکسید گوگرد استفاده می‌شود که به این کشمش رنگ طلایی و غنی می‌دهد. 

 

موارد مصرف کشمش

کشمش را می توان بدون دست مصرف کرد، مانند مخلوط دنباله دار یا بلغور جو دوسر مخلوط کرد یا به محصولات پخته شده اضافه کرد. از آنجایی که آنها مایع زیادی را جذب می کنند، اغلب قبل از افزودن به محصولات پخته شده در آب یا الکل خیس می شوند.

 

چگونه با کشمش بپزیم

کشمش را باید طبق دستور غذا به مواد اضافه کرد . آنها را می توان به اندازه کوچکتر خرد کرد یا به صورت کامل رها کرد. غلظت بالای قند موجود در کشمش چیزی است که باعث شیرین شدن کشمش می شود، اما همین امر باعث می شود کشمش پس از مدت طولانی نگهداری خشک و رنده شود. قندها می توانند در داخل میوه متبلور شوند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از آنها استفاده کنید. چند راه برای احیای کشمش خشک شده وجود دارد :

 
  • کشمش ها را با بلانچ کردن در آب داغ پر کنید. کشمش ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا شروع به گشاد شدن کنند. برای طعم بیشتر می توانید پوست مرکبات، ادویه ها یا مشروب را به آب اضافه کنید.
  • گزینه دیگر این است که کشمش را در مایکروویو نرم کنید. کشمش ها را در یک کاسه بریزید و با چند قاشق غذاخوری آب گرم بریزید. به مدت 12 تا 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید، آب باقیمانده را بریزید و بگذارید ببندد. کشمش پس از خنک شدن باید رطوبت را جذب کند.
  • گزینه سوم احیای کشمش در فر است. بین لایه‌های حوله کاغذی، کشمش‌ها را روی یک صفحه بیسکویت پهن کنید و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر ۲۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید. مراقب باشید. پختن طولانی مدت می تواند اثر معکوس داشته باشد و کشمش را حتی بیشتر خشک کند.
 

پس از احیای کشمش، باید در همان روز خورده شود، به  دستور پخت اضافه شود یا در یخچال نگهداری شود.

مزه اش مثل چیه؟

کشمش مانند سایر میوه های خشک بسیار شیرین است. آنها قوام چسبناکی دارند و چون زمانی انگور بوده اند، داخل کشمش می تواند کاملا مرطوب باشد. کشمش هایی که بیش از حد خشک شده اند می توانند بافتی شن دار داشته باشند.

 

جایگزین کشمش

انواع مختلف کشمش را می توان در اکثر دستور العمل ها به جای هم عوض کرد. برای تعویض کامل کشمش، میوه های خشک دیگر مانند خرما ، آلو خشک یا کرن بری خشک را امتحان کنید. برای خرما و آلو، تکه های آن را به اندازه کشمش خرد کنید.

 

دستور العمل های کشمش

کشمش در غذاهای شیرین و خوش طعم محبوب است. برخی از این غذاهای خوشمزه را امتحان کنید:

 
 

کشمش را از کجا بخریم

کشمش در اکثر خواربار فروشی های بزرگ فروخته می شود. آنها را می توان در راهرو پخت یا منطقه میوه های خشک یافت. اکثر کشمش ها در جعبه یا بسته های قابل بسته بندی مجدد فروخته می شوند. اندازه ها از جعبه های مجزا که برای جعبه های نهار مناسب هستند تا وان های بزرگ برای استفاده انبوه متغیر است.

 

در اکثر بسته‌بندی‌ها، شما واقعاً نمی‌توانید کشمش را ببینید، بنابراین تشخیص تازگی آن از روی چشم دشوار است. اگر جعبه را فشار دهید و قابل فشار دادن باشد و سفت نباشد، احتمال خوبی وجود دارد که انتخاب شما خوب باشد. یکی دیگر از نشانه های گویای این است که جغجغه می کند. ظرف را خوب تکان دهید و گوش دهید. با بالا رفتن سن، کشمش ها به خشک شدن ادامه می دهند، می توانند چروک شوند، حتی بیشتر، ممکن است سفت شوند و در صورت تکان دادن و خشک شدن در جعبه یا کیسه به صدا در می آیند. 

 

ذخیره سازی

مهم است که کشمش را به درستی نگهداری کنید تا خیلی سریع خشک نشود. کشمش را در یک ظرف یا کیسه دربسته ببندید و در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. اکثر کابینت های آشپزخانه بیش از حد گرم هستند. یک ماه در قفسه حداکثر زمانی است که آنها باید کنار گذاشته شوند، پس از آن شروع به خشک شدن، تیره شدن و از دست دادن ویتامین ها می کنند. همچنین، کشمش برای جذب حشرات محبوب است، بنابراین قبل از استفاده، آن را از نظر فعالیت حشرات مورد بررسی قرار دهید. نگهداری در یخچال برای نگهداری بیش از یک ماه توصیه می شود. کشمش در ظرفی که به خوبی مهر و موم شده باشد، می تواند شش ماه تا یک سال دوام بیاورد

  • ۰۱/۰۳/۰۷
  • ابراهیم غلامی وند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی