آموزشگاه مد و زبیابی

ما در این وبلاگ نحوه شیک پوش بودن را به شما یاد می دهیم

آموزشگاه مد و زبیابی

ما در این وبلاگ نحوه شیک پوش بودن را به شما یاد می دهیم

  • ۰
  • ۰

معرفی پومیس

پوکه که به شکل پودر یا غبار آن پومیسیت نامیده می شود، یک سنگ آذرین با رنگ روشن و بسیار متخلخل است که در طول فوران های آتشفشانی انفجاری تشکیل می شود. اسکوریا یکی دیگر از سنگ های آتشفشانی تاولی است که از نظر داشتن وزیکول های بزرگتر، دیواره های وزیکول ضخیم تر و تیره رنگ و متراکم تر با پوکه تفاوت دارد.

می توان آن را به صورت تکه های بزرگ یا پودرهای نازک به دست آورد. در حالی که بیشتر عرضه پوکه در جهان در مصالح ساختمانی استفاده می شود، همچنین به طور گسترده ای به عنوان یک ساینده در لوازم نظافتی هم برای استفاده شخصی و هم برای استفاده در اطراف خانه استفاده می شود.

پوکه چه زمانی ایجاد می شود

 

پوکه چه زمانی ایجاد می شود که سنگ های بسیار گرم و با فشار بالا به شدت از یک آتشفشان خارج می شوند. پیکربندی کفی غیرمعمول پوکه به دلیل سرد شدن سریع و کاهش فشار سریع همزمان رخ می دهد. کاهش فشار با کاهش حلالیت گازها (شامل آب و CO 2 ) که در گدازه حل می شوند، حباب هایی ایجاد می کند که باعث می شود گازها به سرعت حل شوند (مانند حباب های CO 2 ).هنگامی که یک نوشیدنی گازدار باز می شود ظاهر می شود). خنک سازی و کاهش فشار همزمان حباب ها را در یک ماتریس منجمد می کند. فوران های زیر آب به سرعت سرد می شوند و حجم زیاد پوکه ایجاد شده می تواند خطر حمل و نقل برای کشتی های باری باشد. منافذ پوکه و سنگ پا می توانند اندازه های مختلفی داشته باشند. یعنی اندازه منافذ می تواند به اندازه قطعات میکرومتر (μm) و منافذ زبرتر با اندازه های 2-3 میلی متر باشد.

تفاوت اصلی پوکه با سنگ پا در اندازه دانه هاست. به طور خاص، مواد با اندازه دانه 2 میلی متر یا بزرگتر (تا بلوک های بزرگ) به عنوان پوکه طبقه بندی می شوند. از سوی دیگر، مواد با اندازه دانه های کوچکتر از 2 میلی متر (شامل مواد پراکنده ریز) به عنوان پومیسیت طبقه بندی می شوند.

پوکه به عنوان سنگدانه در بتن سبک، به عنوان سنگدانه محوطه سازی و به عنوان ساینده در انواع محصولات صنعتی و مصرفی استفاده می شود. بسیاری از نمونه ها دارای تخلخل به اندازه کافی بالا هستند که می توانند روی آب شناور شوند تا زمانی که به آرامی غرق شوند.

 

 

پیدایش و تشکیل پوکه

پوکه معدنی : اگرچه پوکه در صنعت جهانی جدید نیست، اما سنگی با منشأ آتشفشانی است که در 20 سال اخیر وارد صنعت کشورمان شده و ارزش آن تازه فهمیده شده است.
اصطلاح پوکه (پمیس) یک کلمه ایتالیایی است. در زبان های مختلف نام های مختلفی دارد. مثلاً در فرانسه Ponce، به انگلیسی (درشت) Pumice، (ریزدانه) Pumicite، به آلمانی (درشت) Bims، (ریزدانه) Bimstein می گویند. در زبان ما با نام های زیادی مانند سنگ پا، سنگ کف، ذرت، زنگار، کووت، کیسیر شناخته می شود. پوکه یک سنگ آتشفشانی شیشه ای متخلخل است که متخلخل، اسفنجی است که در نتیجه رویدادهای آتشفشانی ایجاد شده و در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی مقاوم است. دارای منافذ متعددی از مقیاس ماکرو تا مقیاس میکرو به دلیل خروج ناگهانی گازها در بدن در هنگام تشکیل و سرد شدن ناگهانی آن است. از آنجایی که منافذ به طور کلی به هم متصل نیستند، نفوذپذیری کم و عایق حرارت و صدا بسیار زیاد است. پوکه با سنگ های شیشه ای آتشفشانی مشابه (پرلیت، ابسیدین، پکس تاین) با برخی ویژگی های منحصر به فرد متفاوت است. عملاً با رنگ، تخلخل و عدم وجود آب کریستالی از آنها متمایز می شود.

 

پوکه معدنی در زمینه هایی استفاده می شود؟

 

و اگر می خواهین اطلاعات بیشتری در زمینه این که پوکه معدنی در چه زمینه هایی استفاده می شود بیایید مشاهده کنید

 

سختی پوکه معدنی چقدر است


سختی آن 5-6 در مقیاس موهس است. از نظر شیمیایی، محتوای سیلیس تا 75٪ را می توان یافت. ترکیب شیمیایی عمومی پوکه؛ این شامل 60-75٪ SiO2، 13-17٪ Al2O3، 1-3٪ Fe2O3، 1-2٪ CaO، 7-8٪ Na2O - K2O و مقادیر کمی از TiO2 و SO3 است.
نسبت SiO2 موجود در سنگ باعث سایندگی سنگ می شود. با توجه به این ویژگی، می تواند ساختار شیمیایی از خود نشان دهد که به راحتی می تواند فولاد را خورده کند. از طرف دیگر ترکیب Al2 O3 مقاومت بالایی در برابر آتش و گرما ایجاد می کند. Na2 O و K2 O به عنوان کانی هایی شناخته می شوند که در صنعت نساجی خواص واکنشی ایجاد می کنند.
دو نوع تشکیل پوکه در نتیجه فعالیت‌های آتشفشانی اسیدی و بازی وجود دارد: این سنگ‌ها عبارتند از پوکه اسیدی و پوکه بازی. به عبارت دیگر، پوکه پایه را پوکه بازالتی یا اسکوریا نیز می گویند. پوکه بازالتی می تواند تیره، مایل به قهوه ای مایل به سیاه باشد. وزن مخصوص آن حدود 1-2 گرم بر سانتی متر مکعب است. پوکه اسیدی که متداول‌ترین نوع یافت و مورد استفاده روی زمین است، ظاهری کثیف سفید و رنگ سفید مایل به خاکستری دارد. نسبت سیلیس در پوکه با خاصیت اسیدی بیشتر است و می تواند به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده شود. از سوی دیگر، پوکه با خاصیت پایه می تواند در سایر مناطق صنعتی (مثلاً به عنوان یک ماده کیک در صنعت کود، در کشاورزی برای اهداف اصلاح خاک و غیره) به دلیل محتوای بالای آلومینیوم، آهن، کلسیم و ... استفاده شود.
اجزای منیزیم

  • ۰۱/۰۳/۰۷
  • ابراهیم غلامی وند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی